29-08-2011

Magische veer


Deze veer heb ik gemaakt voor Jude Hill's Magic Feather Project, zie ook de link aan de rechterkant van dit blog. Hij is geborduurd op een heel oude kapotte servet dat mijn schoonmoeder nog van iemand heeft gekregen in de jaren '30. Zij heeft hem weer aan mij gegeven om een tafelkleed mee te restaureren, en dit stuk bleef over. 
Jude verzamelt geborduurde veren uit de hele wereld die uiteindelijk naar een goed doel gaan. Ik vond haar project toen ik net zelf met veren bezig was, en vind het erg leuk om hier aan mee te kunnen doen. Mijn veer is nu onderweg naar New York en zal binnenkort ook op Jude's web-site te zien zijn met alle andere veren van het project. 

I made this feather for Jude Hill's Magic Feather Project, see the link at the bottom right of this blog. It is embroidered on a very old worn napkin that my mother-in-law inherited in the 30s. She gave it to me to repair an old tablecloth, and this piece was left unused. 
Jude collects embroidered feathers from all over the world, which will ultimately go to a charitable cause. I found her project when I was just working on some feathers myself and really enjoy being able to take part in this project. My feather is on its way to New York and can soon also be seen on Jude's website with all te other feathers from the project. 





1 opmerking: