12-11-2014

Crochet-Haken 3 Bags





After months of crocheting on the train, while visiting friends and family, even in waiting rooms and in cafes I now have such a huge amount of granny squares that I can easily choose the right color to make this big bag I wanted to make.
Because it requires little equipment I can do it basically everywhere.

Ik haak in de trein en in wachtkamers, bij familie en vrienden met een kopje koffie in een cafe echt overal. Het is ook zo makkelijk alles wat je nodig hebt zijn een paar draadjes of een bolletje en een haaknaald. Dit past altijd wel in mijn tas en een patroon heb ik na al die tijd niet meer nodig.


Because I have so many granny squares now, I decided to make a big bag out of them. 

Heb ik zo'n enorme hoeveelheid granny squares dat ik besloot een grote tas te maken.


I rearranged the colours until I liked the way it looked.


I sewed the granny squares together, on the wrong side with a woolen tread.
Then I finished the bag with two crocheted handles and green flannel lining and some handy pockets on the inside made with fabric from the town of Marken, where I have written about here and here.




4 opmerkingen:

  1. Ha Tanja,
    Wat zijn ze mooi geworden!! Ik herken ook een foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Het was een heel gepuzzel en gehaak. En hoe heerlijk om te doen en wat zijn ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen